Lise Müdürü


 

Sevgili Anne ve Babalar,

 

İçinde bulunduğumuz çağ, yalnızca teknolojik bir dönüşüm değil; aynı zamanda düşünme biçimlerimizin, öğrenme alışkanlıklarımızın ve hayata bakış açımızın yeniden şekillendiği bir kırılım çağıdır. Bu dönem, bireylerden sürekli bir adaptasyon ve değişime açık olma yetkinliği talep etmektedir.

Akademik araştırmalar ve kuşak çalışmaları, gençliğin, bu çağın sunduğu büyük fırsatlar kadar taşıdığı risklerle de yüzleştiğini göstermektedir. Bu noktada en büyük sorumluluklarımızdan biri, öğrencilerimizin bu süreci farkındalıkla, donanımlı ve bilinçli bir şekilde yönetebilmelerine katkı sağlamaktır.

Gençlerimizin küresel standartları kavrayarak dünyayla entegre bir şekilde yol alabilmeleri büyük önem taşımaktadır. Ellerinde pek çok araç ve olanak olsa da bu kaynakları nasıl kullanacaklarını bilmeleri, onları nasıl anlamlı hale getireceklerini kavramaları gerekmektedir. 21. yüzyılın temel yetkinlikleri arasında yer alan analitik düşünme, yaratıcı problem çözme, duygusal dayanıklılık, öz motivasyon ve öz farkındalık gibi beceriler, artık yalnızca birer artı değil, birer gerekliliktir. Bu becerilerin gelişimi ise bireyin önce kendini tanıması, ilgi ve yeteneklerini keşfetmesiyle mümkündür.

Biz Işıkkent Anadolu Lisesi olarak, öğrencilerimizin potansiyellerini en iyi şekilde gerçekleştirmeleri için onları hem akademik anlamda hem de bireysel gelişim alanlarında desteklemeye büyük önem veriyoruz. Eğitim anlayışımız, yalnızca bilgi aktarmakla sınırlı değildir; öğrencilerimizin kendi yollarını çizebilen, dünyaya değer katabilen bireyler olmaları için onlara ilham vermeyi hedefliyoruz.

Bu yaklaşım, bağlı bulunduğumuz Işıkkent Eğitim Kampüsü’nün vizyonu ile de birebir örtüşmektedir:

"Güvenli bir ortamda deneyimsel öğrenme yoluyla insanlar ve kültürler arasında köprüler kuran öncü bir okul olmak."

Aynı zamanda okulumuz, ulusal müfredatı uluslararası programlarla bütünleştirerek, yenilikçi, araştırmaya ve sorgulamaya dayalı bir eğitim sunmaktadır. Amacımız; güvenli ve destekleyici bir öğrenme ortamında, uluslararası anlayışa sahip, birden fazla dili etkin kullanabilen, dönüşümlü düşünen, özgüvenli ve ilkeli bireyler yetiştirmektir.

Vizyonumuz; küresel değişimlere dinamik bir şekilde yanıt verebilen, toplumun ve dünyanın gelişimine aktif katkı sunan, etkili ve sorumlu bireyler yetiştirmek üzerine inşa edilmiştir. Ünlü eğitimci John Dewey’in söylediği gibi: “Eğitim, bir vazoyu suyla doldurmak değil, bir çiçeğe kendi tarzında büyüyebilmesi için yardımcı olmaktır.”

Biz de bu anlayışla, her öğrencimizin kendi yolculuğunda kendine özgü bir gelişim göstermesi için çalışıyor; öğrenmenin yalnızca akademik değil, aynı zamanda insani bir deneyim olduğuna inanıyoruz.

Her çocuğun, gencin içinde keşfedilmeyi bekleyen bir potansiyel, bir ışık vardır. Bu ışığın parlamasında sizlerin desteği, bizimse rehberliğimiz büyük rol oynuyor. Çocuklarımızın hayat yolculuğundaki en güçlü rehberleri olarak sizlerle aynı hedef doğrultusunda yürümek bizim için büyük bir mutluluk ve sorumluluk.

Sevgi ve saygılarımla,

Tuba ÖTER
Özel Işıkkent Lisesi Müdürü


Eğitim Yaklaşımımız



Özel Işıkkent Anadolu Lisesi, 1 yılı hazırlık olmak üzere toplam 5 yıl eğitim verir. Lisenin eğitim ve öğretim programı deneysel ve proje tabanlı çalışmalarla desteklenir. Dersler görsel materyal, teknoloji ve güncel kaynaklardan yararlanılarak işlenir. Ayrıca ortaokulda başlayan, 9 ve 10. sınıflarda devam eden IB-MYP (Uluslararası Bakalorya - Orta Yıllar Programı) ve IB-DP (Uluslararası Bakalorya - Diploma Programı) ile eğitim uluslararası bir boyut kazanır.

Öğrenciler öğretim çalışmalarını her türlü teknolojik olanağın sunulduğu dersliklerde yürütürler.

Özel Işıkkent Anadolu Lisesi’nde öğrencilerin istek ve yetenekleri doğrultusunda çok yönlü bir eğitim verilir.

Öğrencilerin kendilerini geliştirip yeteneklerine uygun alanlara yönelmeleri; doğru meslek ve üniversite seçimleri için yoğun rehberlik çalışmaları önemlidir.

Özel Işıkkent Anadolu Lisesi hazırlık sınıflarında yoğun bir İngilizce programı izlenir. Yabancı Dil Öğretim programıyla öğrencilerin günlük yaşantılarında yabancı dili etkin bir biçimde kullanabilmeleri; gelecekte, akademik ve iş hayatında başarılı olabilmeleri hedeflenir. Temel dil becerilerinin etkin olarak kullanılmasını hedefleyen yabancı dil programı, kesintisiz olarak ikinci yabancı dilde (İtalyanca, Fransızca veya İspanyolca) de uygulanır.

Öğrencilerin yoğun akademik çalışmaları çok çeşitli sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklerle desteklenir.

 

Öğrenciler sosyal toplum bilincini kazanacakları etkinliklere yönlendirilir ve desteklenir. Ölçme değerlendirme çalışmaları, öğrencilerimizin eğitim hedeflerine ulaşmasına, YKS sürecine bilinçli bir şekilde hazırlanmasına destek verir özelliktedir. Öğretmenler öğrencilerle, 9. sınıftan başlayarak etüt programı üzerinden YKS’ye hazırlık çalışmaları yürütürler. Ayrıca okul sonrası programlarla ve hafta sonlarına planlanan bireysel veya grup etüt çalışmaları ile tam öğrenmenin gerçekleşmesine destek verilir.

Öğrenciler sosyal toplum bilincini kazanacakları etkinliklere yönlendirilir ve desteklenir. Ölçme değerlendirme çalışmaları, öğrencilerimizin eğitim hedeflerine ulaşmasına, YKS sürecine bilinçli bir şekilde hazırlanmasına destek verir özelliktedir. Öğretmenler öğrencilerle, 9. sınıftan başlayarak etüt programı üzerinden YKS’ye hazırlık çalışmaları yürütürler. Ayrıca okul sonrası programlarla ve hafta sonlarına planlanan bireysel veya grup etüt çalışmaları ile tam öğrenmenin gerçekleşmesine destek verilir.


Öğrenme Ortamımız

Lisede “dersin dersliği” uygulaması başlar. Bu uygulama ile her öğretmen, kendisine ayrılmış ve derslere uygun donanıma sahip dersliklerde eğitim verir. Böylece öğrencinin sürekli aktif, öğretmenin ise yönlendirici ve öğrenene süreç içerisinde rehberlik eden olduğu bir öğretim ortamı yaratılarak etkin bir öğrenme sağlanır.

Işıkkent Eğitim Kampüsü anaokulundan lise bitinceye kadar öğrenimi sadece sonuç değil süreçle bir bütün olarak gören bir eğitim anlayışı ve uygulamasına sahiptir. Öğrencinin başarısını belirlemek amacıyla hazırlanan ölçme araçlarında; sadece bilginin ölçülmesine değil; kavrama, kendini ifade edebilme, yorumlayabilme, uygulama, analiz- sentez ve değerlendirme düzeyinde de ölçütlere ağırlık verilir. Uluslararası programlarla da desteklenen uygulamalar ile öğrencinin ne kadar bildiğini değil neleri öğrenip, neleri öğrenemediği ve eğer öğrenemediyse neden öğrenemediği ortaya konur ve öğrenme eksiklerini gidermek için etütler planlanır.

Lisemizde yaşam boyu öğrenen olma bakış açısıyla öğrenmeye istekli, düşünen, bilimsel yöntemlerle çalışma yollarını bilen ve edindiği bilgi ve becerileri günlük hayatla ilişkilendirebilen bireylerin yetişmesine olanak veren bir eğitim ortamı sunulur.


El Kitapları
X