Anaokulu Müdürü
Işıkkent Erken Öğrenme Merkezi (ELC), çocukların güçlü yönlerini keşfetmeleri, potansiyellerini gerçekleştirmeleri ve meraklarını özgürce ifade edebilmeleri için zengin ve ilham verici bir öğrenme ortamı sunar.
Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programı (IB PYP) çerçevesinde yürüttüğümüz eğitim, öğrencilerimizin entelektüel, duygusal, fiziksel ve sosyal gelişimlerini bütüncül bir yaklaşımla destekler. Eğitim anlayışımız, HighScope’un aktif öğrenmeye dayalı planla-uygula-değerlendir döngüsünü, Reggio Emilia’nın çocukları yaratıcı, güçlü ve katılımcı bireyler olarak gören felsefesiyle birleştirir. Öğrencilerimiz öğrenme süreçlerinin aktif öznesi olurken, öğretmenlerimiz rehber ve gözlemci roller üstlenir.
Tüm sınıflarımızda uygulanan iki dilli ve işbirlikçi eğitim modeli, Türkçe ve İngilizce’yi günlük yaşamla iç içe, doğal bir ortamda edinmelerini sağlamanın yanı sıra kültürlerarası anlayışı geliştirir ve iletişim becerilerini de destekler. Dünya vatandaşı olma yolunda ilk adımı atmalarını sağlar.
Öğrenme alanlarımız, 3. Öğretmen olarak öğrencilerimizin gelişim ihtiyaçlarına ve yaratıcılıklarına yanıt verecek şekilde tasarlanmıştır.
• Öğrencilerimizin sosyalleştiği, fikir alışverişinde bulunduğu ve birlikte ürettikleri ortak buluşma noktası olan Piazza alanımız,
• ışık-gölge oyunlarıyla bilimsel keşifler yapmalarına ve estetik duygularının gelişmesine olanak tanıyan ışık odamız,
• kendilerini özgürce ifade edebilecekleri sanat ve müzik atölyeleri, fiziksel gelişimi desteklerken özgüven kazandıran spor kompleksimiz,
• çocukların doğa sevgisi kazanmasını, sorumluluk duygusunu geliştirmesini ve sürdürülebilir yaşama dair farkındalık edinmesini sağlayan bahçe ve remida alanlarımız, eğitim yaklaşımımızı zenginleştirir.
Rehberlik çalışmaları, öğrencilerimizin duygusal gelişimini desteklerken; aile katılımı, güçlü bir okul-aile iş birliği oluşturur. Çocuklarımız, edindikleri bilgi ve değerleri anlamlı eylemlerle yaşama taşır; böylece daha adil, barışçıl ve sürdürülebilir bir dünya için sorumluluk üstlenen küresel vatandaşlar olma yolunda ilk adımlarını atarlar.
Her çocuğun eşsiz ve farklı öğrenme yollarına sahip olduğunu biliyoruz. Bu nedenle sunduğumuz bütünsel gelişim programları, bireysel farklılıkları gözeterek fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal ve dil gelişimlerini destekleyecek şekilde yapılandırılmıştır.
Güçlü, bağımsız, sorgulayan ve dünyaya duyarlı bireyler yetiştirme yolculuğunda çocuklarımıza rehberlik etmekten gurur duyuyoruz.
Her çocuğun parladığı, kendini değerli hissettiği ve dünyaya açık bireyler olarak büyüdüğü bu özel yolculuğa sizleri de bekliyoruz.
Eğitim Yaklaşımımız

Kesintisiz ve bütünsel eğitim
Işıkkent Anaokulunda öğretmen-öğrenci diyaloğu çok önemlidir. Öğrencinin ev ortamında başlayan ve sözlü iletişim üzerinden gelişen öğrenme alışkanlığı, etkileşimli ve olumlu iletişim temelli bir yaklaşımla desteklenir.
Eğitim anlayışı proje tabanlı, ezbercilikten uzak, bilginin sorgulanmasına fırsat yaratan, öğrencinin üst zihinsel algı ve aktarım becerilerinin gelişimine katkıda bulunan açık uçlu sorulara dayanır. Bu anlayış bir yandan öğrencinin akademik bilgi edinim sürecini desteklerken, diğer yandan düşüncesini ifade aşamasında öğrencinin özgüven duygusunu arttırır. Akademik kazanımlara gösterdiğimiz özen, beceri eğitiminin hassasiyetle ele alınmasını gerektirir.
Çağdaş dünyanın ihtiyaç duyduğu bireyi yetiştirebilmemiz, öncelikle bireyin üst düzey potansiyelinin ve yapabilirliklerinin ortaya çıkarılması ve geliştirilmesiyle mümkündür. Bu amaçla, çoklu zekâ kavramı üzerinden her bireyin farklı öğrenme türü ve alışkanlığı olduğunun farkındayız. Öğrencilerimizin hangi zekâ türüne daha yakın veya yatkın oldukları yapılan gözlemlerle tespit edilir; ders içi ve dışı etkinliklerimizi çeşitlendirerek her bireyin algısına ve öğrenme alışkanlığına hizmet etmesine özen gösteririz.
Anaokulumuzda yer alan oyun odamız bu amaçla kurulmuş bir öğrenme alanıdır. Öğrencilerimize sınıfta öğrendikleri bilgileri burada deneyimleme ve uygulama fırsatını yaratırız.
Öğrenme Ortamımız

Her öğrenciye bireysel ilgi ve gereksinimlerini karşılama imkânı tanıyan etkin öğrenme ortamı
Kampüsümüzde çağdaş öğretim teknikleri üzerinden öğrencilerin gelişimine katkıda bulunacak sınıf araç gereçlerinin öğrenmeyi desteklemesine, geliştirmesine ve kazanımları pekiştirmesine özen gösterilir. Bu amaçla, yaparak ve yaşayarak öğrenme modeline hizmet eden zengin öğrenme ortamının olmasına, farklı etkinliklerin sınıf ortamında yapılmasına, mekânın deneysel çalışmalara uygun hale getirilmesine ve öğrencilerin küçük gruplar halinde çalışmalarına fırsatlar yaratılır.
Anaokulumuz, her çocuğun erişimine açık zengin öğrenme materyalleri ile donatılmıştır. Sınıflarımız en fazla 20 çocuklu olup, her sınıfta 2 öğretmen ile çocukların bireysel ilgi ve gereksinimleri özenle karşılanır, her çocuğun etkinliklere aktif katılımı sağlanır.
Öğrencinin zihinsel gelişimine destek olmak ve çoklu zekâya yönelik çalışmalarını desteklemek amacıyla bir oyun odası yapılandırılmıştır.
Öğrenciler sınıf ortamında edindikleri bilgileri, oyun odasında bulunan farklı köşelerde deneyimleyerek öğrenme süreçlerini zenginleştirirler.
Anaokulumuz, Reggio Emilia okullarının pedagojik uygulamalarını temel alır. Reggio Emilia felsefesi ve uygulamaları, çocuk merkezli ve araştırma-sorgulamaya dayalıdır. Erken Öğrenme Merkezinin (Anaokulunun) kalbi, sınıfların ortak alanında (Piazza) atar. Piazza, çocukların uzun ve kısa süreli projeler gerçekleştirdiği, diğer sınıflardaki öğrencilerle kaynaşabildikleri bir alandır. Bu açıdan bakıldığında, Piazza’nın bir şehir meydanına benzetilmesi mümkündür. Piazza çalışmaları, öğretmen refakatinde gerçekleşir ve sanat öğretmenleri desteğiyle yürütülür.